Μηχανή και αξονικό σύστημα
Το τρεχαντήρι αγοράστηκε χωρίς μηχανή, άξονα και προπέλα.
Μηχανή
Μετά απο συνενόηση με τον προηγούμενο ιδιοκτήτη του σκάφους, εντοπίσαμε την μηχανή του σκάφους στο μηχανουργείο "ΟΜΗΡΟΣ", του Παναγιώτη Ατματζίδη. Η μηχανή είχε μεταφερθεί εκεί για επισκευή, η οποία τελικά δεν ολοκληρώθηκε. Πριν αγοράσουμε τη μηχανή, ελέγξαμε το στρόφαλο, ο οποίος βρέθηκε σε άριστη κατάσταση και αποφασίσαμε να την επισκευάσουμε.
Η επισκευή έγινε στο ίδιο μηχανουργείο. Λύσαμε και καθαρίσαμε όλα τα κινούμενα μέρη της μηχανής. Αντικαταστήσαμε όλα τα κουζινέτα, τα ελατήρια των κυλίνδρων και τους εύκαμπτους σωλήνες του δικτύου ψύξης και λίπανσης της μηχανής και της ρεβέρσας.
Η μηχανή όπως εντοπίστηκε στο μηχανουργείο
Έλεγχος στροφαλοφόρου άξονα
Καθαρισμός κεφαλής
Εξάρμοση επιμέρους τμημάτων
Τα έμβολα και τα πιστόνια της μηχανής
Η μηχανή μετά την επισκευή και συναρμολόγηση
Η μηχανή και η ρεβέρσα βαμένη στο μηχανουργείο
Η μηχανή στο καρνάγιο
Η μηχανή στο καρνάγιο
Αξονικό σύστημα
Το αξονικό σύστημα στα καϊκια αποτελείται από ένα κυλινδρικό χωνί το οποίο βιδώνεται σε δύο σημεία. Εξωτερικά στο πρυμνιό ποδόσταμα και εσωτερικά σε ειδικά διαμορφωμένη ξύλινη βάση που σταθεροποιείται ανάμεσα σε δύο στραβόξυλα. Στα άκρα του χωνιού υπάρχουν υδρόψυκτες μπούσες όπου περιστρέφεται ο ελικοφόρος άξονας. Επιπλέον στην εσωτερική πλευρά υπάρχει στυπιοθλίπτης που στεγανοποιεί με τη βοήθεια σαλαμάστρας.
Στο δικό μας τρεχαντήρι απουσίαζε ο ελικοφόρος άξονας και η προπέλα, ενώ το χωνί ήταν διαβρωμένο. Κατά συνέπεια αναγκαστήκαμε να σχεδιάσουμε και να κατασκευάσουμε νέο χωνί, άξονα και προπέλα. Η μελέτη και η κατασκευή έγινε με τη βοήθεια του Άλκη Αιδονη, έμπειρου κατασκευαστή αξονικών συστημάτων. Γνωρίζοντας την ονομαστική ισχύ της μηχανής και τις στροφές λειτουργίας, καθώς και το λόγο μείωσης της ρεβέρσας, προσδιορίσαμε τη βέλτιστη διάμετρο, το βήμα της προπέλας και την απαιτούμενη διάμετρο του ανοξείδωτου ελικοφόρου άξονα.